Klassenuitje, Landhuis Chobolobo en Koningsdag

29 april 2018 - Willemstad, Curaçao

Bon Nochi allemaal,

Op het moment van het schrijven van deze blog zit ik ongeveer 12 weken op het eiland en is er alweer voldoende gebeurd in mijn leven op Curaçao.

De week van 15 tot en met 22 april

Deze week was over het algemeen weer een erg leuke week op dit mooie eiland. De week begon eigenlijk al goed met dinsdag een klassenuitje met mijn VWO 5-klas waarbij ik nu vanaf februari het mentoruur heb overgenomen en tijdens dit uur doe ik voornamelijk spellen zoals het moordspel van de lama’s. Tijdens dit klassenuitje gingen we naar een skatepark waar we ook verschillende spellen hebben gedaan, bijvoorbeeld Capture The flag, dit was erg leuk om te doen. Ook het zoontje van de baas was regelmatig aan het skaten, ook erg leuk om te zien. Kijk maar naar deze video: http://joostcl.reislogger.nl/video/zoontje-baas-skaten.36457

Verder ben ik deze week met mijn huisgenoten naar het Landhuis Chobolobo geweest. Dit is de likeurdestilleerderij waar bijvoorbeeld de oorspronkelijke Blue Curaçao vandaan komt. Het was erg interessant om dit ook eens te zien en de tour werd afgesloten met twee erg lekkere cocktails gemaakt door onze tourguide. Dit was een geslaagd verjaardagscadeau, gekregen van mijn huisgenoten.

De week van 23 tot en met 29 april

Deze week stond vooral in het teken van Koningsnacht en Koningsdag. Dit wordt beide hier namelijk ook groots gevierd. Koningsnacht hebben we gevierd op Mambo-beach en dat zou ik zeker aanraden voor diegene die tijdens Koningsnacht op Curaçao is. Wij hebben ons in ieder geval kostelijk vermaakt.

Koningsdag hebben we voornamelijk gevierd in Punda en bij café Tijd waar het erg gezellig was. De sfeer was hier goed en er waren natuurlijk voornamelijk Nederlanders te vinden om de verjaardag van onze Willy te vieren. Ook was er net als in Nederland een grote markt met veel kraampjes waar net als in Nederland een hoop rotzooi verkocht werd.

Op zaterdagochtend heb ik met Steven (mijn stagebegeleider) en nog wat andere collega’s en bekenden een potje aquavolley gespeeld Dat was erg leuk om eens te doen. Hier is het weer er tenminste eigenlijk altijd goed genoeg voor.

Ik kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat het me nog steeds top bevalt op het eiland. Heimwee heb ik eigenlijk nog niet gehad het is en blijft genieten op dit eiland. Ik kijk dan ook uit naar komende weken en ben erg benieuwd hoe deze gaan verlopen.

Ayo!

Joost Claessens, Student docent economie, vierde leerjaar, Hogeschool Arnhem Nijmegen

20180430_233622902_iOS

Hieronder zijn een aantal foto's te zien van koningsdag

20180428_170422792_iOS 1

20180430_235155245_iOS

20180430_235116218_iOS

IMG_1422

1. Carla Vissers:
    2 mei 2018
    Hoi Joost,
    Weer een mooi verhaal wat je daar allemaal meemaakt.Wat een schatje dat zoontje van de baas!Geniet nog van alles !!
    Nog 4 weken en dan kom je denk ik weer terug naar NL denk ik.Grtjes Maarten en Carla.
  2. Jaap:
    6 mei 2018
    Je hebt het daar maar erg goed. Stoer jij zo voor de klas. Geniet nog van de komende weken. Groet, Jaap.