Leguaan gegeten, gedoken en Shete Boka

20 mei 2018 - Willemstad, Curaçao

Bon Nochi allemaal,

Op het moment van schrijven van deze blog, zit ik ongeveer 15 weken op het eiland. Ik heb alweer voldoende meegemaakt op, het nog altijd mooie, Curaçao.

De week van 30 april tot en met 6 mei

Deze week begon eigenlijk al lekker omdat hier op het eiland de dag van de arbeid een officiële vrije dag is. Daarom ben ik op 1 mei naar Shete Boka (vrij vertaald: zeven baaien) geweest. Dit was erg mooi om te zien, hiervan heb ik ook een video bijgevoegd. Hierna ben ik gaan snorkelen bij Playa Grandi wat ook erg vet was aangezien ik hier heel veel schildpadden heb gezien.

Op 5 mei ben ik nog naar de Full Moon Party geweest wat ook weer de moeite waard was. Er werd gedraaid door een goede dj en het was dan dus ook een gezellige avond. De week hebben we afgesloten met een barbecue op het strand wat ook erg geslaagd was. Voor iedereen die ooit naar Curaçao gaat: als je hier bent is barbecuën op Daaibooi eigenlijk echt een must, dat moet je gedaan hebben.

De week van 7 tot en met 13 mei

Deze week ben ik onder andere naar de blauwe kamer geweest. De blauwe kamer is een verlichte blauwe grot waar je in kunt zwemmen of eventueel naartoe kunt kajakken. Lopen is eventueel ook nog een optie. Wij hadden voor de optie kajakken gekozen. Heel mooi op te doen. Hiervan heb ik ook een foto bijgevoegd. Helaas stootte Dian haar hoofd tijdens het maken van een videofilm, waardoor we hals over kop terug moesten omdat haar hoofd bloedde. Maar na een kort ziekenhuis bezoek was Dian haar hoofd weer gelijmd en konden we weer verder. De blauwe kamer was dus eventjes gedeeltelijk de rode kamer.

Verder ben ik deze week op vrijdag naar Zanzibar geweest en heb ik zaterdag met een aantal collega’s de Foute party bij Mambo Beach bezocht. Beide waren ook weer geslaagde feestjes en het was toch ook weer lekker om even wat andere muziek te horen. Hier op de radio horen we namelijk eigenlijk dezelfde vijf à tien nummers de hele dag door, dus die ben ik intussen wel aardig beu.

De week van 14 tot en met 20 mei

Deze week was eigenlijk de meest interessante week op het eiland in tijden en dat om een aantal redenen. Op vrijdag heb ik deze week samen met Lara en Kim leguaan gegeten bij Jaanchie’s. Leguaan is een bedreigde diersoort en om deze reden kun je het maar op heel weinig plekken eten en Jaanchie’s op Curaçao is daar een van. Als je op Curaçao bent en het wilt proberen kun je dat hier doen maar zelf zou ik het niet aanraden. De leguaan was behoorlijk taai en het leek alsof hij in de magnetron opgewarmd was omdat sommige stukjes erg heet waren en sommige erg koud. De rest van het eten was ook niet echt bijzonder of lekker dus wanneer je op het eiland bent en lekker een hapje wil gaan eten zou ik doorrijden als je voorbij Jaanchie’s rijdt.

Ook heb ik deze week met mijn mede huisgenoten gedoken en dit was vooral een erg vette ervaring. We hebben een introduik gedaan bij Porto Marie. Dit was erg vet om te doen en zeker de moeite waard. In het begin vond ik het nogal lastig om ervoor te zorgen dat mijn oren minder pijn deden maar toen ik dit trucje eenmaal doorhad, heb ik vooral genoten van de duik. Hiervan heb ik ook foto’s bijgevoegd.
Over mijn stage van afgelopen drie weken kan ik eigenlijk ook kort zijn. Het bevalt nog altijd goed en mijn contact met Steven verloopt nog altijd goed. Ik merk dat ik een steeds betere band met de leerlingen krijg en dat is ook leuk om terug te zien. Intussen is mijn avontuur hier alweer bijna afgelopen en persoonlijk vind ik dit voornamelijk jammer. De komende twee weken ga ik nog even genieten van dit mooie eiland en ervoor zorgen dat ik alles gedaan heb wat ik nog wilde doen.

De volgende blog zal ik pas plaatsen wanneer ik weer terug in Nederland ben, maar voor nu zeg ik:

Ayo!
Joost Claessens, Student docent economie, vierde leerjaar, Hogeschool Arnhem Nijmegen

De foto's van het duiken:

S6502062

S6502056

20180320_124050000_iOS

Shete Boka:

Blue room:

Blue room

1. Carla Vissers:
    24 mei 2018
    Geniet nog van je korte tijd daar.
    Dan zien we je binnenkort weer in Lieshout.🌞👍🍀😙